Hur reklamerar jag en produkt?

  • Gäller det en använd vara, maila support@lectus.se och beskriv felet
  • Är paketet skadat är det viktigt att du anmäler det direkt vid leverans till fraktbolaget eftersom de är ansvariga för transportskador.
  • Är innehållet skadat, men förpackningen hel, maila support@lectus.se inom 7 dagar efter du mottagit paketet.

Konsumentköplagen

Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets sajt www.konsumentverket.se

Återbetalning

Beloppet betalas tillbaka på samma konto som pengarna drogs från.

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

Comment on this FAQ

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *